viernes, 5 de julio de 2013

Presentació





Presentació

Alguns de vosaltres ja sabeu que vaig obrir el bloc "Notulae cordis" fa un parell d'anys i heu tingut l'amabilitat i la paciència de llegir-ne alguns textos. Ara, ja fa un dies que em volta pel cap l'idea d'escriure sobre bèsties i bestioles. Com que el tema i l'estil són molt diferents del "notulae cordis" he decidit obrir un nou bloc, que podríem titllar de "monogràfic", sense que això signifiqui que deixi improductiu l'altre (o això espero...)
És una idea que ve de lluny. Tot va començar fa nou estius, quan va néixer l'Èlia, la meva segona filla, la germana petita de la Clàudia. En les passejades en  cotxet per la ciutat de Figueres, sempre hi havia algun detall urbà que em cridava l'atenció. No sé pas com, em vaig començar a fixar en els animalons que trobava a cada pas, coloms, granotes, sirenes... Éssers reals o fantàstics que em sortien al pas en una porta, en una façana, en una finestra. Llavors, armat amb la càmera de fotos, vaig recòrrer tots el carrers de la nostra ciutat de manera sistemàtica, a la caça i captura de qualsevol animalot, amb l'idea de fer-ne un catàleg, una descripció, un comentari...
Finalment, amb el format que permeten els blogs, he decidit fer-ne una petita nota dedicada a cada bestiola visible en l'espai públic de Figueres, tot seguint un esquema determinat (gairebé en podíem dir "fitxa").
En la nota trobareu una reflexió sobre l'animal en qüestió, acompanyada del testimoni fotogràfic de la seva presència a Figueres (els llocs de la ciutat on apareix  "la bestiola", vaja).
Tota la descripció, tal com podreu comprovar si teniu temps i ganes, té un aire volgudament narratiu i objectiu, on serà fàcil que ensopegueu amb alguns dels meus vicis confessables: una referència mitològica, un vers, un quadre, una melodia.
Tanmateix, he volgut afegir-hi una part més intima i subjectiva, que sempre ve encapçalada amb un haikú de creació pròpia. El primer animal del nou blog és el cigne. Espero que us agradi.



1 comentario:

  1. Jo solia trobar campanetes,fades i follets, has sentit a parlar de la història del follet d'olot?.
    Hi ha qui l'ha vist sortir pel forat del pany, hi ha qui se'l trobà un dia dins la sabata....

    ResponderEliminar